17 Kasım 2009 Salı

HECE Mİ, SERBEST Mİ ?

HECE Mİ, SERBEST Mİ ?.. Öncelikle şunun bilinmesini isterim ki; hem hece hem de serbest yazan,yazmaya çalışan bir şiir dostuyum Her iki tarzı da severim. İkisi de edebiyatımızın vazgeçilmezleridir bence Gelelim aşağıdaki dörtlüğü yazma sebebime
Bu gün bir dostumun şiirinin altında okuduğum bir yorumda aynen şu ifadeye rastladım: benim şiir zevkime ne yazık ki uymuyor çünkü açtığım an belirli kalıplar içine sıkıştırılmış aruz yada hece şiiri şairin ruhu ve duygusu takozlanmış, bir şiir olarak algılarımda ben...o yüzden demiş hanımefendinin biri... Hece şiirini ve şairini nasıl aşağılamış ... Dayanamadım ve bu dörtlüğü yazma gereği hissettim : Gelenekçi diyorlar,yazarsan hece ile. Özgünsün söyleşirsen, serbestçe gece ile. Tarihte iz bırakan, şiirlere bir bakın. Boy ölçüşen çıkmış mı,hecenin gücü ile ?... ONUNCUKÖYLÜ İsmail SIKICIKOĞLU Savaştepe/Balıkesir K.S

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder